Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (24)

2023

  1. Analysis of how pre-service mathematics teachers include srl in their teaching proposals

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. CONTRIBUTIONS FROM THE DIDACTIC-MATHEMATICAL KNOWLEDGE AND COMPETENCIES MODEL (DMKC MODEL) TO THE DEVELOPMENT OF THE MATHEMATICS TEACHERS’ RESEARCH AGENDA

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  3. MATHEMATICAL CONNECTIONS AND CONTEXTS IN PROSPECTIVE ELEMENTARY TEACHER TRAINING

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2021

  1. Los retos de la formación a distancia en Educación Primaria. ¿ Cómo gestionar la clase de matemáticas?

    Aula virtual o cómo plantear las clases a distancia y no morir en el intento (Wolters Kluwer España), pp. 267-302

  2. Professional tasks in early childhood education teacher education: Promoting reasoning at 0-3

    Acta Scientiae, Vol. 23, Núm. 7, pp. 60-90

  3. Prácticas de autorregulación del aprendizaje de las matemáticas promovidas por futuros profesores

    Investigación en Educación Matemática XXIV

  4. Prácticas de docentes universitarios que fomentan laautorregulación del aprendizajeen las matemáticas

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 62

  5. Prácticas matemáticas democráticas: Análisis de una experiencia escolar

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 19, pp. 71-85

2019

  1. Análisis de la práctica profesional de un profesor cuando explica contenidos de medida

    Investigación sobre el profesor de matemáticas: Práctica de aula, conocimiento, competencia y desarrollo profesional (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 43-62

  2. Discurso docente y prácticas matemáticas democráticas en la clase de matemáticas

    REDIMAT, Vol. 8, Núm. 2, pp. 139-165

2018

  1. Caracterización del conocimiento matemático de futuras maestras de Educación Infantil

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 70, Núm. 3, pp. 61-75

  2. Conexões extramatemáticas na formação inicial de docentes

    Estudos Avancados, Vol. 32, Núm. 94, pp. 153-170

2017

  1. Discussing school mathematical narratives in early childhood future teacher education

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

2015

  1. How future teachers improve epistemic quality of their own mathematical practices

    PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)

  2. Using quality criteria in the reflection on the practice of future teachers of mathematics for secondary school

    INTERNATIONAL CONFERENCE ON UNIVERSITY TEACHING AND INNOVATION (CIDUI)