Publicaciones en las que colabora con OSCAR FLORES ALARCIA (31)
2023
-
Analysis of school principal training in Catalonia universities: transfer to the practice of principals
School Leadership and Management, Vol. 43, Núm. 5, pp. 546-563
-
Liderazgo comprometido con el bienestar de la comunidad educativa: ejemplo de escuela saludable
Organización y gestión de edusistemas en transformación: retos, visiones y propuestas de mejora (Universidad de Oviedo), pp. 26-30
-
The great recess framework: promoviendo recreos escolares saludables
Organización y gestión de edusistemas en transformación: retos, visiones y propuestas de mejora (Universidad de Oviedo), pp. 20-25
-
Training, personal and environmental barriers of online education
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 457-471
2022
-
Bibliometric analysis of the flipped classroom pedagogical model: Trends and strategic lines of study
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Formación permanente del profesorado universitario en tiempos de COVID-19: entre la necesidad y la obligación
Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación, Núm. 24, pp. 1104
-
The Management of Safety Situations and Assumable Risk during Transitions and Recesses in Different Types of Schools
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 7
-
Without fear of change: the flipped classroom as a flexible model in different learning environments
Heliyon, Vol. 8, Núm. 12
-
Workloads and Emotional Factors Derived from the Transition towards Online and/or Hybrid Teaching among Postgraduate Professors: Review of the Lessons Learned
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 10
2021
-
Analysis of the company of adults and the interactions during school recess: The COVID-19 effect at primary schools
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 18
-
Structural model to determine the factors that affect the quality of emergency teaching, according to the perception of the student of the first university courses
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5
-
University professor training in times of covid-19: Analysis of training programs and perception of impact on teaching practices
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
-
University teaching in times of confinement: The light and shadows of compulsory online learning
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-16
2020
-
En las organizaciones saludables y sostenibles: el empoderamiento individual como nuevo paradigma en la gestión del conocimiento
La nueva gestión del conocimiento
2019
-
Efecto e impacto de las prácticas curriculares de los Grados de Educación Infantil y Primaria: la perspectiva de estudiantes, tutores y coordinadores
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 22, Núm. 2, pp. 17-43
-
El desarrollo del modelo flipped classroom en la universidad: impacto de su implementación desde la voz del estudiantado
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 37, Núm. 2, pp. 451-469
2018
-
El desarrollo de competencias profesionales en la formación inicial de maestros a través de la formación dual: El caso de Modelo Alternancia, Universidad de Lleida y Urban Teaching Academy, California State University Long Beach)
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 22, Núm. 1, pp. 347-367
-
La formación de directores escolares en Cataluña. Lecciones aprendidas a cinco años del decreto de dirección
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 70, Núm. 1, pp. 109-124
2016
-
Construimos el conocimiento flippeando
Aprendizaje situado y aprendizaje conectado: implicaciones para el trabajo
-
FLIPPED CLASSROOM: AN EXPERIENCE OF INNOVATION IN THE UNIVERSITY TRAINING
INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE