Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (75)

2023

  1. Analysis of the emotional vocabulary of primary education students

    Revista CES Psicologia, Vol. 16, Núm. 2, pp. 163-175

  2. Apuntes para una educación patrimonial

    Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Ediciones Octaedro), pp. 343-349

  3. Estado de la cuestión de la educación emocional en los grados universitarios del ámbito educativo según los planes de estudio y guías docentes

    Revista Internacional de Educación Emocional y Bienestar, Vol. 3, Núm. 2, pp. 179-200

  4. How teachers’ appraisals predict their emotional experience: Identifying protective and risk structures in natural appraisals

    Teaching and Teacher Education, Vol. 130

  5. Programas Socioemocionales Para Adolescentes Basados en Evidencias: Una Scoping Review

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 96-106

  6. The promotion of self-regulation of children's behaviour, an unresolved issue in initial teacher education in Catalonia (Spain)

    International Journal of Educational Research, Vol. 122

  7. Vocabulario emocional de alumnos de educación primaria

    Revista CES Psicología, Vol. 16, Núm. 2, pp. 163-175

2022

  1. Building successful partnerships between teaching assistants and teachers: Which interpersonal factors matter?

    Teaching and Teacher Education, Vol. 109

  2. El proyecto Prometheus sobre las fiestas del fuego de los Pirineos: la valorización de un patrimonio inmaterial transfronteriza

    El patrimonio cultural en espacios fronterizos: puesta en valor, retos y oportunidades (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 153-179

  3. Osgood-Schlatter Disease: Appearance, Diagnosis and Treatment: A Narrative Review

    Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 6

  4. The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools

    Teaching Assistants, Inclusion and Special Educational Needs: International Perspectives on the Role of Paraprofessionals in Schools (Taylor and Francis), pp. 143-157

  5. Uninformed, Afraid and Confused: What Children Need to Know at the Beginning of Their Foster Care Process

    Child Care in Practice, Vol. 28, Núm. 1, pp. 102-118

  6. Unpacking the Role of Work Demands in Teacher Burnout: Cognitive Demands as a Protective Factor

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 57, pp. 245-266

2021

  1. Escuela y universidad: Un tándem de complicidad para la formación musical de futuros maestros

    Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 589-599

  2. La presencia de las TIC en las asignaturas de música de los Grados de Maestro

    Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 18, pp. 127-138

  3. Las competencias emocionales del alumnado de 1º ciclo de la educación primaria

    La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas

  4. Linguistic and cultural rights of immigrant students in Catalonia: perspectives and practices of educators in four elementary schools

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 24, Núm. 2, pp. 224-241

  5. Listening to children: Evaluation of a positive parenting programme through art-based research

    Children and Society, Vol. 35, Núm. 2, pp. 311-330

  6. Programa gamificado para la gestión emocional en educación primaria

    La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas

  7. Teacher assistants’ roles in Catalan classrooms: promoting fair and inclusion-oriented support for all

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 25, Núm. 3, pp. 313-328