- Ciències de l´Educació
Departamento
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (75)
2023
-
Analysis of the emotional vocabulary of primary education students
Revista CES Psicologia, Vol. 16, Núm. 2, pp. 163-175
-
Apuntes para una educación patrimonial
Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Ediciones Octaedro), pp. 343-349
-
Estado de la cuestión de la educación emocional en los grados universitarios del ámbito educativo según los planes de estudio y guías docentes
Revista Internacional de Educación Emocional y Bienestar, Vol. 3, Núm. 2, pp. 179-200
-
How teachers’ appraisals predict their emotional experience: Identifying protective and risk structures in natural appraisals
Teaching and Teacher Education, Vol. 130
-
Programas Socioemocionales Para Adolescentes Basados en Evidencias: Una Scoping Review
Revista de Psicología y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 96-106
-
The promotion of self-regulation of children's behaviour, an unresolved issue in initial teacher education in Catalonia (Spain)
International Journal of Educational Research, Vol. 122
-
Vocabulario emocional de alumnos de educación primaria
Revista CES Psicología, Vol. 16, Núm. 2, pp. 163-175
2022
-
Building successful partnerships between teaching assistants and teachers: Which interpersonal factors matter?
Teaching and Teacher Education, Vol. 109
-
El proyecto Prometheus sobre las fiestas del fuego de los Pirineos: la valorización de un patrimonio inmaterial transfronteriza
El patrimonio cultural en espacios fronterizos: puesta en valor, retos y oportunidades (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 153-179
-
Osgood-Schlatter Disease: Appearance, Diagnosis and Treatment: A Narrative Review
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 6
-
The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools
Teaching Assistants, Inclusion and Special Educational Needs: International Perspectives on the Role of Paraprofessionals in Schools (Taylor and Francis), pp. 143-157
-
Uninformed, Afraid and Confused: What Children Need to Know at the Beginning of Their Foster Care Process
Child Care in Practice, Vol. 28, Núm. 1, pp. 102-118
-
Unpacking the Role of Work Demands in Teacher Burnout: Cognitive Demands as a Protective Factor
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 57, pp. 245-266
2021
-
Escuela y universidad: Un tándem de complicidad para la formación musical de futuros maestros
Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 589-599
-
La presencia de las TIC en las asignaturas de música de los Grados de Maestro
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 18, pp. 127-138
-
Las competencias emocionales del alumnado de 1º ciclo de la educación primaria
La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas
-
Linguistic and cultural rights of immigrant students in Catalonia: perspectives and practices of educators in four elementary schools
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 24, Núm. 2, pp. 224-241
-
Listening to children: Evaluation of a positive parenting programme through art-based research
Children and Society, Vol. 35, Núm. 2, pp. 311-330
-
Programa gamificado para la gestión emocional en educación primaria
La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas
-
Teacher assistants’ roles in Catalan classrooms: promoting fair and inclusion-oriented support for all
International Journal of Inclusive Education, Vol. 25, Núm. 3, pp. 313-328