2014 SGR 208
Plurilingüisme i Educació
Publicacións (30) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2018
-
Opening perspectives from an integrated analysis: language attitudes, place of birth and self-identification
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 151-163
-
Redefining cultural identity through language in young Romanian migrants in Spain
Language and Intercultural Communication, Vol. 18, Núm. 2, pp. 225-240
-
Redes de apoyo. Del papel de la comunidad y los servicios externos a la voz de los estudiantes: ¿Cómo perciben los apoyos recibidos?
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
2017
-
Actitudes inclusivas en la formación del profesorado de educación física.: Aportaciones desde los Talleres de Acción Directa
Ágora para la educación física y el deporte, Vol. 19, Núm. 2, pp. 277-297
-
Attitudinal patterns of secondary education students in Catalonia. The direct and moderator effects of origin
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 38, Núm. 2, pp. 113-129
-
Can language attitudes be improved? A longitudinal study of immigrant students in Catalonia (Spain)
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 20, Núm. 3, pp. 331-345
-
Evolution and determinants of language attitudes among Catalan adolescents
International Journal of Intercultural Relations, Vol. 60, pp. 92-103
-
Integración lingüística de las nuevas generaciones de descendientes de migrantes en Cataluña: Un análisis multidimensional
VII Congrés Català de Sociologia i V Congrés Català de Joves Sociòlegs / Sociòlogues: llibre de resums de les sessions dels Grups de Treball
-
Language attitudes, family language and generational cohort in Catalonia: new contributions from a multivariate analysis
Language and Intercultural Communication, Vol. 17, Núm. 2, pp. 135-149
-
The role of the Support and Attention to Diversity Teacher (SADT) from a community-based perspective: Promoting educational success and educational inclusion for all
Teaching and Teacher Education, Vol. 64, pp. 127-138
-
When community becomes an agent of educational support: communicative research on Learning Communities in Catalonia
Disability and Society, Vol. 32, Núm. 7, pp. 1065-1084
2016
-
Análisis de la interacción en un aula con alta diversidad sociocultural
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 19, Núm. 1, pp. 159-174
-
Interacciones y apoyo educativo inclusivo en el desarrollo del yo del alumnado con problemas conductuales: Un estudio de caso en un contexto inclusivo
Revista Electrónica Diálogos Educativos, Núm. 31, pp. 49-71
-
Language attitudes in Catalan multilingual classrooms: educational implications
Language and Intercultural Communication, Vol. 16, Núm. 2, pp. 216-234
-
Nueva y vieja pobreza
Praxis sociológica, Núm. 20, pp. 93-112
-
Procesos de interdependencia entre lenguas. El caso del alumnado inmigrante en Cataluña
Revista de psicodidáctica, Vol. 21, Núm. 2, pp. 227-243
2015
-
El conocimiento lingüístico de los jóvenes inmigrantes en Cataluña
Actas del VIII Congreso sobre Migraciones Internacionales en España: Granada, 16-18 de septiembre de 2015
-
Els professionals dels serveis socials bàsics en temps de crisi
RTS: Revista de treball social, Núm. 204, pp. 125-135
-
Interrelaciones autoidentificatorias de los descendientes de migrados en Cataluña: entre la co-afiliación y los dilemas identitarios
Actas del VIII Congreso sobre Migraciones Internacionales en España: Granada, 16-18 de septiembre de 2015
-
La evolución del conocimiento lingüístico del alumnado inmigrante en Cataluña: el papel de la lengua familiar
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 13, Núm. 36, pp. 409-430