Publicaciones (46) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. Acculturation preferences, conflict and cultural enrichment on secondary education in Western Catalonia

    Journal for Multicultural Education, Vol. 16, Núm. 4, pp. 399-414

  2. Building successful partnerships between teaching assistants and teachers: Which interpersonal factors matter?

    Teaching and Teacher Education, Vol. 109

  3. Educational support in an Expanded Learning Time initiative: Optimizing its components to promote inclusive education

    European Educational Research Journal, Vol. 21, Núm. 5, pp. 732-755

  4. Inclusión educativa y accesibilidad: La implementación de la metodología basada en el Diseño Universal de Aprendizaje en aulas universitarias

    In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red

  5. Las actitudes lingüísticas de los descendientes de migrantes en Cataluña: Análisis de sus predictores

    RIO: Revista Internacional de Organizaciones, Núm. 28, pp. 161-191

  6. The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools

    Teaching Assistants, Inclusion and Special Educational Needs: International Perspectives on the Role of Paraprofessionals in Schools (Taylor and Francis), pp. 143-157

  7. When immigrant and regional minority languages coexist: linguistic authority and integration in multilingual linguistic acculturation

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 25, Núm. 8, pp. 2774-2787

2021

  1. Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context

    Journal of Youth Studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-39

  2. El feedback entre iguales como medida de evaluación formativa para la mejora de la autorregulación del aprendizaje en la docencia virtual

    In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas

  3. Evaluación de narrativas en formación dual docente: diseño y experimentación del instrumento SCAN

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 39, Núm. 1, pp. 111-130

  4. Language attitudes towards English in local and immigrant students in Catalonia: analysis of the joint effect of language competence and region of origin

    Language and Intercultural Communication, Vol. 21, Núm. 5, pp. 663-678

  5. Propuesta educativa para un modelo lingüístico y cultural inclusivo para Aragón

    Arredol d'a parola: conoxer, amar, esfender l'aragonés.Treballos en omenache a Francho Nagore & Jesús Vázquez (Instituto de Estudios Altoaragoneses), pp. 213-228

  6. Teacher assistants’ roles in Catalan classrooms: promoting fair and inclusion-oriented support for all

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 25, Núm. 3, pp. 313-328

  7. The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools

    European Journal of Special Needs Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 265-277