2017 SGR 00322
Llengua i Educació
Publicaciones (46) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
Acculturation preferences, conflict and cultural enrichment on secondary education in Western Catalonia
Journal for Multicultural Education, Vol. 16, Núm. 4, pp. 399-414
-
Building successful partnerships between teaching assistants and teachers: Which interpersonal factors matter?
Teaching and Teacher Education, Vol. 109
-
Educational support in an Expanded Learning Time initiative: Optimizing its components to promote inclusive education
European Educational Research Journal, Vol. 21, Núm. 5, pp. 732-755
-
Inclusión educativa y accesibilidad: La implementación de la metodología basada en el Diseño Universal de Aprendizaje en aulas universitarias
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Las actitudes lingüísticas de los descendientes de migrantes en Cataluña: Análisis de sus predictores
RIO: Revista Internacional de Organizaciones, Núm. 28, pp. 161-191
-
The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools
Teaching Assistants, Inclusion and Special Educational Needs: International Perspectives on the Role of Paraprofessionals in Schools (Taylor and Francis), pp. 143-157
-
When immigrant and regional minority languages coexist: linguistic authority and integration in multilingual linguistic acculturation
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 25, Núm. 8, pp. 2774-2787
2021
-
Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context
Journal of Youth Studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-39
-
El feedback entre iguales como medida de evaluación formativa para la mejora de la autorregulación del aprendizaje en la docencia virtual
In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas
-
Evaluación de narrativas en formación dual docente: diseño y experimentación del instrumento SCAN
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 39, Núm. 1, pp. 111-130
-
Language attitudes towards English in local and immigrant students in Catalonia: analysis of the joint effect of language competence and region of origin
Language and Intercultural Communication, Vol. 21, Núm. 5, pp. 663-678
-
Propuesta educativa para un modelo lingüístico y cultural inclusivo para Aragón
Arredol d'a parola: conoxer, amar, esfender l'aragonés.Treballos en omenache a Francho Nagore & Jesús Vázquez (Instituto de Estudios Altoaragoneses), pp. 213-228
-
Teacher assistants’ roles in Catalan classrooms: promoting fair and inclusion-oriented support for all
International Journal of Inclusive Education, Vol. 25, Núm. 3, pp. 313-328
-
The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools
European Journal of Special Needs Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 265-277
2020
-
Análisis comparativo de las actitudes lingüísticas del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria en la Franja de Aragón y Cataluña
Revista de Psicología y Educación, Vol. 15, Núm. 1, pp. 16-29
-
Do educational support policies always favour overcoming inequalities? The situation in Spain
Disability and Society, pp. 1-24
-
Identity and linguistic acculturation expectations. The attitudes of Western Catalan high-school students towards Moroccans and Romanians
International Journal of Intercultural Relations, Vol. 75, pp. 10-22
-
Perfiles de actuación lingüística y discriminación en Cataluña. El caso de descendientes de rumanos y marroquíes
Fronteras, exclusiones y movilidades: IX congreso de migraciones 2019: Libro de abstracts
-
Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 41, Núm. 10, pp. 829-843
-
Trayectorias escolares de alumnado descendiente de migrantes, perfil de aculturación e inclusión educativa en Cataluña.
Fronteras, exclusiones y movilidades: IX congreso de migraciones 2019: Libro de abstracts